Witamy na stronie Przedszkola nr 37 w Poznaniu!

Grupa pomarańczowa

Wróżba -kolory 
Wróżba-runy 
Wróżba-rzut kostką 
Lanie wosku
Wróżba- grosik

„Kodowanie na dywanie”- kodujemy flagę Polski

Podczas obchodów Dnia Dyni -dzieci z grupy pomarańczowej tańczyły do „dyniowych” piosenek, wykonały dyniowy masażyk, przeliczały pestki dyni (utrwalając przeliczanie
w zakresie 1-10).

DZIEŃ DYNI w PRZEDSZKOLU

Jesienne drzewa

Ptaki z płyt CD

PAŹDZIERNIK plan

Tydzień I „Zapachy i smaki jesieni”
– poznanie litery m, M
– poznanie cyfry 2
– dostrzeganie znaczenia zmysłów w poznawaniu świata
-wzbogacanie wiedzy o warzywach i owocach oraz uświadomienie ich wartości odżywczych
– uwrażliwianie na piękno języka literackiego podczas słuchania wierszy i opowiadań
– doskonalenie umiejętności dostrzegania i stosowania różnych kryteriów klasyfikacyjnych
rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów oraz wyodrębniania podzbiorów zbioru

Tydzień II „Sztuka bycia razem”
– poznanie litery e, E
– poznanie cyfry 3
– stosowanie zapisów cyfrowych liczb 1–3
– doskonalenie umiejętności porównywania liczności zbiorów poprzez szacowanie na „oko”, łączenie w pary i przeliczanie
– kształtowanie prawidłowych chwytów dłoni
doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
– kształtowanie umiejętności szanowania emocji swoich oraz innych osób

Tydzień III „O czym szumią drzewa?”
– poznanie litery l, L
– rozwijanie zainteresowań czytelniczych przez wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania
– zapoznanie z wybranymi gatunkami drzew oraz ptaków
– kształtowanie postawy proekologicznej
 – uwrażliwianie na piękno i różnorodność krajobrazu leśnego

Tydzień IV„Jesienne strategie zwierząt”
– poznanie litery i, I
– doskonalenie umiejętności piśmienniczych poprzez zabawy grafomotoryczne i kreślarskie (rysowanie po śladzie oraz kreślenie liter)
– rozwijanie empatii w stosunku do zwierząt
– poszerzanie słownika o pojęcia związane ze środowiskiem leśnym
– rozwijanie umiejętności porównywania przedmiotów z uwagi na określą cechę

Tydzień V „Dbamy o bezpieczeństwo”
– wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: litery d, D
– kształtowanie pojęcia liczby „cztery”; poznanie cyfry 4
– czytanie prostych sylab; wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania
– utrwalenie znajomości numeru alarmowego 112
– rozumienie konieczności przestrzegania zasad ruchu drogowego
– dostrzeganie konieczności znajomości swojego adresu zamieszkania

DYPLOM

WRZESIEŃ

Tydzień I „Ja i Ty to My”

– umacnianie więzi z grupą przedszkolną
– przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej  oraz w kontaktach z dorosłymi
– stosowanie form grzecznościowych adekwatnie do sytuacji
– aktywne słuchanie utworów literackich
– uczestnictwo w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeń porannych oraz ćwiczeń gimnastycznych

Tydzień II „Spotkanie z latawcem”

– poznanie litery o, O
– kształtowanie gotowości do nauki czytania, pisania, liczenia
– kształtowanie słuchu fonematycznego
– rozwijanie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych
– aktywne uczestniczenie w zabawach badawczych, eksperymentowanie, wnioskowanie

Tydzień III „Pożegnanie lata”

– poznanie litery a, A
– nabywanie wiedzy o własnym kraju poprzez zabawy z mapą
– utrwalenie znajomości symboli narodowych i wzbudzanie do nich szacunku
– rozwijanie umiejętności klasyfikowania, przeliczania oraz porównywania elementów w zbiorach
– wdrażanie do przedstawiania swoich emocji i uczuć podczas tworzenia  i oglądania dzieł sztuki

Tydzień IV„Tajemnice Ziemi”

– poznanie litery t, T
– poznanie cyfry 1
– rozbudzanie zainteresowań dotyczących wiedzy o naszej planecie i jej położeniu w kosmosie
– rozwijanie wiedzy o kontynentach oraz ich faunie, florze i mieszkańcach
– kształtowanie aktywnej postawy proekologicznej, rozumienie konieczności podejmowania działań proekologicznych w najbliższym otoczeniu i na co dzień
– rozwijanie wyobraźni poprzez odtwarzanie sekwencji rytmicznych
– doskonalenie umiejętności współpracy w zespole