ANDRZEJKOWE WRÓŻBY
Wróżba -kolory
Wróżba-runy
Wróżba-rzut kostką
Lanie wosku
Wróżba- grosik
„U jak usta – praca plastyczna”
„Deszczowo”
„Kodowanie na dywanie”- kodujemy flagę Polski
Podczas realizacji tematu „Skarby Polski” poznawaliśmy bogactwa naturalne Polski takie jak węgiel, sól, bursztyn, żwir. Poznawaliśmy je za pomocą zmysłów, określając ich właściwości. Efektem jest praca plastyczna „Maki” – symbol kojarzony z Polską z użyciem farby, węgla i soli.
Podczas obchodów Dnia Dyni -dzieci z grupy pomarańczowej tańczyły do „dyniowych” piosenek, wykonały dyniowy masażyk, przeliczały pestki dyni (utrwalając przeliczanie
w zakresie 1-10).
DZIEŃ DYNI w PRZEDSZKOLU
Nasze prace
Mój pokój
Jeże
Jesienne drzewa
Ptaki z płyt CD
PAŹDZIERNIK plan
Tydzień I „Zapachy i smaki jesieni”
– poznanie litery m, M
– poznanie cyfry 2
– dostrzeganie znaczenia zmysłów w poznawaniu świata
-wzbogacanie wiedzy o warzywach i owocach oraz uświadomienie ich wartości odżywczych
– uwrażliwianie na piękno języka literackiego podczas słuchania wierszy i opowiadań
– doskonalenie umiejętności dostrzegania i stosowania różnych kryteriów klasyfikacyjnych
– rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów oraz wyodrębniania podzbiorów zbioru
Tydzień II „Sztuka bycia razem”
– poznanie litery e, E
– poznanie cyfry 3
– stosowanie zapisów cyfrowych liczb 1–3
– doskonalenie umiejętności porównywania liczności zbiorów poprzez szacowanie na „oko”, łączenie w pary i przeliczanie
– kształtowanie prawidłowych chwytów dłoni
– doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
– kształtowanie umiejętności szanowania emocji swoich oraz innych osób
Tydzień III „O czym szumią drzewa?”
– poznanie litery l, L
– rozwijanie zainteresowań czytelniczych przez wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania
– zapoznanie z wybranymi gatunkami drzew oraz ptaków
– kształtowanie postawy proekologicznej
– uwrażliwianie na piękno i różnorodność krajobrazu leśnego
Tydzień IV„Jesienne strategie zwierząt”
– poznanie litery i, I
– doskonalenie umiejętności piśmienniczych poprzez zabawy grafomotoryczne i kreślarskie (rysowanie po śladzie oraz kreślenie liter)
– rozwijanie empatii w stosunku do zwierząt
– poszerzanie słownika o pojęcia związane ze środowiskiem leśnym
– rozwijanie umiejętności porównywania przedmiotów z uwagi na określą cechę
Tydzień V „Dbamy o bezpieczeństwo”
– wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: litery d, D
– kształtowanie pojęcia liczby „cztery”; poznanie cyfry 4
– czytanie prostych sylab; wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania
– utrwalenie znajomości numeru alarmowego 112
– rozumienie konieczności przestrzegania zasad ruchu drogowego
– dostrzeganie konieczności znajomości swojego adresu zamieszkania
DYPLOM
WRZESIEŃ
Tydzień I „Ja i Ty to My”
– umacnianie więzi z grupą przedszkolną
– przestrzeganie zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej oraz w kontaktach z dorosłymi
– stosowanie form grzecznościowych adekwatnie do sytuacji
– aktywne słuchanie utworów literackich
– uczestnictwo w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeń porannych oraz ćwiczeń gimnastycznych
Tydzień II „Spotkanie z latawcem”
– poznanie litery o, O
– kształtowanie gotowości do nauki czytania, pisania, liczenia
– kształtowanie słuchu fonematycznego
– rozwijanie sprawności rąk oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw ruchowych, ruchowo-naśladowczych, manipulacyjnych
– aktywne uczestniczenie w zabawach badawczych, eksperymentowanie, wnioskowanie
Tydzień III „Pożegnanie lata”
– poznanie litery a, A
– nabywanie wiedzy o własnym kraju poprzez zabawy z mapą
– utrwalenie znajomości symboli narodowych i wzbudzanie do nich szacunku
– rozwijanie umiejętności klasyfikowania, przeliczania oraz porównywania elementów w zbiorach
– wdrażanie do przedstawiania swoich emocji i uczuć podczas tworzenia i oglądania dzieł sztuki
Tydzień IV„Tajemnice Ziemi”
– poznanie litery t, T
– poznanie cyfry 1
– rozbudzanie zainteresowań dotyczących wiedzy o naszej planecie i jej położeniu w kosmosie
– rozwijanie wiedzy o kontynentach oraz ich faunie, florze i mieszkańcach
– kształtowanie aktywnej postawy proekologicznej, rozumienie konieczności podejmowania działań proekologicznych w najbliższym otoczeniu i na co dzień
– rozwijanie wyobraźni poprzez odtwarzanie sekwencji rytmicznych
– doskonalenie umiejętności współpracy w zespole